تعیین استراتژی تولید محتوا

تعیین استراتژی تولید محتوا

استراتژی محتوا درواقع چشم‌اندازی است که توسعه‌ی محتوایی را شکل می‌دهد تا به یک هدف مشخص در کسب‌وکار برسیم. شما قبل از این‌که مسیر بازاریابی محتوا را آغاز کنید، به یک چشم‌انداز نیاز دارید تا راه را به شما نشان دهد. ما با تدوین استراتژی محتوا به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم تا بتوانند با انتشار محتوایی معتبر و قابل‌اعتماد، ترافیک بازدیدی وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود را بالا ببرند.

چرا به استراتژی محتوا نیاز دارید؟

اکثر کسب‌وکارهای فعال در بازار، برای فروش محصولات یا معرفی خدمات خود به مشتریان از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند؛ اما بسیاری از آن‌ها از نتایج به‌دست‌آمده رضایت ندارند. علت این موضوع با بررسی‌های بیشتر مشخص‌شده است. کسب‌وکارهای کمی هستند که استراتژی محتوای تدوین‌شده دارند و آن را دنبال می‌کنند. به نظر می‌رسد تأثیرگذاری استراتژی بر موفقیت، دست‌کم گرفته‌شده است. بااین‌حال ممکن است شما احتیاج به استدلال‌های محکم‌تری داشته باشید تا لزوم داشتن استراتژی محتوا را جدی‌تر بگیرید. ازاین‌رو در ادامه دلایلی را بررسی می‌نماییم که ضرورت داشتن استراتژی محتوا را نشان خواهد داد:

۱. برای شما هدف‌گذاری می‌کند

تمامی تلاش‌های شما در حیطه‌ی بازاریابی باید یک پله به هدف نزدیک‌ترتان کند. بااین‌حال کارهای بدون برنامه نتیجه‌ای جز هدر رفتن وقت، پول و انرژی نخواهند داشت. به‌طور مثال، ممکن است محتوای تولیدی شما با بازار هدفتان تطابق نداشته باشد؛ یا این‌که در تولید محتوا کلمات کلیدی‌ای را که می‌توانند نتایج را دگرگون کنند در نظر نگیرید. در استراتژی محتوا برای شما هدف‌گذاری کرده و اولویت‌هایتان را مشخص می‌کنیم. با برنامه‌ریزی در این راستا، اطمینان حاصل می‌کنیم که تمامی تلاش‌ها درراه رسیدن به اهداف تعیین‌شده صورت می‌گیرد.

۳. هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

تولید و انتشار محتوا هزینه‌هایی دارد. زمانی که بازاریابی محتوا بدون داشتن استراتژی انجام شود، ممکن است وقت و هزینه‌ی زیادی صرف جنبه‌هایی شود که نتیجه‌ی خاصی در بر ندارند. درنتیجه منابع به هدر می‌رود. در استراتژی محتوا ضمن انتخاب بهینه‌ترین روش‌ها، روشن می‌کنیم که برای هر پروژه چگونه و چه اندازه هزینه و زمان صرف شود.

۲. به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های جدید را شناسایی کنید

یکی از کلیدهای اصلی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی این است که همواره به دنبال فرصت‌های جدید برای خلق باشیم. اگر تولید محتوای ما در راستای وقایع داغ یا ترندها باشد، احتمال این‌که مخاطبان بیشتری آن را ببینند، بیشتر می‌شود. به همین منظور، در استراتژی محتوایی شما، تمام راه‌هایی را که می‌توان از طریق آن به موضوعات داغ و ترند دست پیدا کرد، مشخص می‌کنیم. بدون داشتن استراتژی محتوا، یک ناهماهنگی در روند یافتن ایده‌های جدید پیش می‌آید و این بی‌نظمی، باعث خدشه‌دار شدن وجهه‌ی برند می‌گردد.

۴. باعث تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود

آخرین و احتمالاً مهم‌ترین دلیل نیاز شما به استراتژی محتوا این است که به‌وسیله‌ی آن می‌توان مخاطبان را به مشتری تبدیل کرد. برای این منظور، در تدوین استراتژی محتوا موارد زیر را در نظر می‌گیریم:

  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، چه ویژگی‌هایی دارند و محتوای موردنیازشان چیست؟
  • لحن محتوا
  • سبک و فرمت هر نوعی از محتوا
  • نحوه‌ی انتشار محتوا
پخش ویدیو