۸ ابزار رایگان برای چک کردن ترافیک وبسایت‌ها

یک ماشین حساب که برای استعاره از چک کردن ترافیک وبسایت و محاسبات مربوط به آن است.

چک کردن ترافیک وبسایت یکی از لازمه‌ها برای بهینه‌سازی استراتژی هر کسب‌وکاری است. همچنین چک کردن ترافیک وبسایت‌های رقیب نیز می‌تواند به پیشرفت کسب‌وکار کمک کند. از این طریق شما متوجه می‌شوید که چه میزان ترافیکی روانه سایت‌های رقیب می‌شود، چه کلمات کلیدی‌ای بیشترین ترافیک را دارد و چه صفحاتی عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته‌اند. همچنین می‌توانید کانال‌های ورودی ترافیک به وبسایت را نیز متوجه شوید.

ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند این اطلاعات و گزارش‌ها را به شما ارائه کنند. در این نوشتار قصد داریم تا ۸ ابزار رایگان که می‌توانید از آن‌ها برای چک کردن ترافیک استفاده کنید را معرفی نماییم.

پیش از این که به معرفی این ابزارها بپردازیم، لازم است تا با چند اصطلاح مختلف که در گزارش‌های آمار ترافیک از آن‌ها زیاد استفاده می‌شود، آشنا شویم:

  • بازدیدکنندگان یکتا (Unique visitors): تعداد افرادی که در یک بازه زمانی خاص از وبسایت بازدید کرده‌اند.
  • بازدید صفحه: مجموع صفحات بازدید شده در وبسایت در یک بازه زمانی خاص.
  • ترافیک سرچ ارگانیک: تعداد افرادی که از طریق سرچ در یک موتور جست‌وجو به وبسایت آمده‌اند.
  • میانگین زمانی حضور کاربران: میانگین زمانی که کاربران در سایت حضور دارند.
  • نرخ پرش: نسبت کل بازدیدها به بازدیدکنندگانی که بدون رفتن به صفحه‌ای دیگر، وبسایت را بسته‌اند.
  • منابع ترافیکی: کانال‌های ارتباطی که کاربران از طریق آن به وبسایت راه یافته‌اند.

ابزارهای رایگان برای چک کردن ترافیک وبسایت

۱. SEMRush

SEMRush یکی از معروف‌ترین و بهترین ابزارهای موجود برای سئو است. این وبسایت ابزارهای مختلفی را برای تحلیل و ارزیابی سئوی سایت ارائه می‌کند. یکی از این ابزارها، چک‌کننده ترافیک سایت است. وبسایت SEMRush دارای دو حالت رایگان و پریمیوم است. در حالت رایگان شما تا ۱۰ بار در روز می‌توانید گزارش ترافیک دریافت کنید. این گزارش شامل موارد زیر می‌شود:

  • مجموع بازدیدها
  • بازدیدکنندگان یکتا
  • فهرست صفحات بر اساس بازدید
  • میانگین زمانی حضور کاربران در سایت
  • نرخ پرش

۲. Alexa

الکسا یکی از اولین و برترین ابزارهای موجود در حیطه‌ی تحلیل سئو در دنیاست. الکسا دارای یک ابزار چک کردن ترافیک وبسایت است که هر کسی می‌تواند به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت نام در سایت، از آن استفاده کند. علاوه بر آمار بازدید، الکسا گزارش‌های سودمند دیگری نیز به شما ارائه می‌دهند:

  • کلمات کلیدی برتر: علاوه بر مشاهده بهترین کلمات کلیدی وبسایت، الکسا به شما می‌گوید که چه کلمات کلیدی‌ای دارای گپ هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید ترافیک بیشتری کسب کنید.
  • تحلیل رقابتی: الکسا سایت شما را از نظرهای مختلف با رقیبانتان مقایسه می‌کند.

۳. Sitechecker

سایت‌چکر نیز یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای موجود در حیطه سئو و چک کردن ترافیک سایت است. مهم‌ترین ابزارهای آن شامل چک‌کننده‌ی ترافیک، چک‌کننده‌ی رتبه و چک‌کننده بک‌لینک است که البته این موارد در نسخه پریمیوم آن موجود است. اما ابزار چک‌کننده ترافیک آن کاملاً رایگان است و از طریق این ابزار می‌توانید ترافیک هر وبسایتی را که می‌خواهید به صورت رایگان چک کنید.

برای چک کردن ترافیک وبسایت دلخواه خود کافی است تا به ابزار Traffic Checker در این وبسایت مراجعه کنید.

۴. Similar Web

Similar Web یک ابزار هوشمند است که برای ارائه گزارش و تحلیل جزئیات مختلف بازدیدهای سایت، طراحی شده است. ابزارهای دیگری که در این زمینه معرفی کردیم، در حیطه‌های مختلف سئو فعال هستند و گزارش‌های مختلفی ارائه می‌کنند، اما Similar Web به صورت متمرکز تنها در زمینه تحلیل ترافیک سایت فعالیت می‌کند.

۵. SerpStat

SerpStat یکی دیگر از وبسایت‌هایی است که ابزارهای متنوعی در زمینه سئو ارائه می‌کند. از تحقیق در مورد کلمات کلیدی گرفته تا گزارش تحلیلی از عملکرد وبسایت، همگی از ویژگی‌های این وبسایت هستند. این ویژگی‌ها شامل تحلیل بک‌لینک، چک‌کننده رتبه و البته چک‌کننده ترافیک دیگر وبسایت‌ها نیز می‌شود.

این پلتفرم دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم است. برای استفاده از نسخه رایگان آن نیز باید در این وبسایت اکانت بسازید.

۶. SERanking

SERanking پلتفرمی است ابزارهای گوناگونی را در زمینه سئو از جمله تحقیق کلمات کلیدی، چک‌کننده رتبه و چک کردن ترافیک وبسایت‌ها ارائه می‌کند.

با جست‌وجوی هر وبسایت خاص در این پلتفرم، به سرعت یک گزارش کلی از ترافیک آن سایت دریافت خواهید کرد. همچنین با خریداری نسخه پریمیوم سایت می‌توانید گزارش مفصل‌تری دریافت نمایید که در آن نقش کلمات کلیدی مختلف نیز مشخص شده است.

۷. UberSuggest

UberSuggest یک پلتفرم سئو است که برای کمک به کاربران در راستای تحقیق کلمات کلیدی، برنامه‌ریزی برای تولید و بازاریابی محتوا و همچنین چک کردن ترافیک وبسایت‌ها طراحی شده است. این پلتفرم نیز دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم است.

در نسخه رایگان شما اجازه دارید تا به صورت روزانه، سه وبسایت را از نظر ترافیکی چک کنید.

۸. WebCEO

WebCEO نرم‌افزاری است که برای آژانس‌ها و افراد متفرقه و برای مدیریت پروژه‌های هم‌زمان طراحی شده است. این ابزار کمی با ابزارهای دیگری که تا اینجا معرفی کردیم تفاوت دارد. WebCEO به شما اجازه نمی‌دهد که ترافیک وبسایت‌های دیگر را به صورت مستقیم چک کنید. بلکه باید یک پروژه برای وبسایت خود تعریف کنید و سپس با استفاده از ابزار Competitor Metrics، ترافیک وبسایت‌های دیگر را چک و بررسی نمایید.